Situaţii care pot genera reclamaţii de malpraxis (1)

Author

Publicat la data de 10-03-2023

Transferul între unităţi medicale
Tranzițiile de îngrijire reprezintă un punct de risc crescut în îngrijirea pacienților și o oportunitate de a preveni vătămările. Strategiile de identificare a riscurilor crescute de îngrijire suboptimă în timpul tranzițiilor pot completa eforturile de reducere a reinternărilor, scăderea costurilor de asistență medicală și reducerea evenimentelor adverse ale pacientului.

Reclamațiile de malpraxis ca sursă de date pentru îmbunătățirea tranzițiilor de îngrijire
În ciuda cercetărilor substanțiale în domeniul tranzițiilor de îngrijire, ratele de readmisie continuă să fie ridicate, evenimentele adverse asociate cu tranzițiile de îngrijire rămân o problemă și pacienții sunt adesea nemulțumiți de calitatea îngrijirii lor. Multe dintre rezultatele adverse asociate cu tranzițiile suboptimale nu sunt recunoscute de sistemul spitalicesc, în parte pentru că mai multe apar după externarea din spital. Le revine altor actori din cadrul sistemului – locuri de îngrijire post-acută, agenții de sănătate la domiciliu, furnizori de asistență medicală primară, pacienți și îngrijitori.
Combinarea reclamațiilor de malpraxis cu documentația clinică și rapoartele evenimentelor adverse poate informa dezvoltarea unui model conceptual care să ghideze dezvoltarea de noi instrumente de planificare a tranzițiilor de îngrijire.
Factorii de risc pentru tranzițiile suboptimale ale îngrijirii sunt:

  • Eroare de medicație A apărut o eroare legată de medicamente (de exemplu, eroare în administrare sau alegere a medicamentului).
  • A apărut o eroare legată de o procedură.
  • Persoana a avut un eveniment advers sau o complicație în timpul spitalizării sau după externare.
  • Încălcarea confidențialității informațiilor personale de sănătate.
  • Îngrijire fragmentată între furnizori. O persoană care primește informații conflictuale din mai multe surse, furnizorii care nu știu ce fac alți furnizori sau lipsa unei surse unificate de informații.
  • Reclamație către personal, relații cu pacienții, managementul riscului.
  • O persoană are un istoric medical complicat, care contribuie la riscul de evenimente adverse.
  • Persoană care a experimentat sau este preocupată de dobândirea unei infecții nosocomiale.
  • Obiectivele legate de sănătate nu sunt îndeplinite Persoana a simțit că obiectivele sale legate de sănătate nu au fost îndeplinite (de exemplu, nu a experimentat recuperarea așteptată, nu a primit explicații pentru simptome).
  • Lipsa de scuze. Persoană lezată că nu a primit scuze adecvate pentru răul făcut.
  • Persoana nu a înțeles planul de urmărire sau de auto-îngrijire (de exemplu, tipul de monitorizare necesar, managementul medicamentelor, teste/proceduri suplimentare, programări de urmărire).
  • Persoană îngrijorată că evacuarea din spital a avut loc prea devreme.
  • Persoană preocupată de furnizarea de îngrijiri suboptime sau substandard.
  • Persoana preocupată de un eveniment advers sau complicație care a dus la suferință nejustificată, pierderea productivității, costuri ridicate cu confirmare în dosarul medical.
  • A avut loc o întârziere în îngrijire sau urmărire.
  • A apărut o întârziere în notificarea informațiilor importante (de exemplu, rezultatele testelor, diagnostice).
  • Persoana a experimentat întâlniri frecvente cu sistemul de sănătate după externare. Aceasta poate include vizite la departamentul de urgență, alte locuri de îngrijire ambulatorie/post-acută (clinici, reabilitare, unități de îngrijire medicală calificată) sau la spital.
  • Hărțuirea de către biroul de facturare Solicitări continue către pacient de a plăti facturile restante.
  • Lipsa documentatiei A existat o lipsă de documentație care să descrie informațiile necesare. La medicamentele de mare risc Persoana ia medicamente care necesită monitorizare frecventă sau modificări ale dozei. Exemplele pot include diluanți ai sângelui (warfarină), diuretice (furosemid), medicamente psihiatrice.
  • Persoana a experimentat personal un eveniment advers sau a asistat la o altă experiență la un eveniment advers (de exemplu, familia, prietenii, colegii) înainte de spitalizare.
  • Durata prelungită a șederii sau a recuperării.

Evaluarea și sintetizarea preocupărilor derivate din reclamațiile de malpraxis a oferit perspective care îmbogățesc înțelegerea tranzițiilor suboptime de îngrijire și dezvoltarea instrumentelor de planificare a tranzițiilor de îngrijire.

Dă share la acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.